Hasznosak a születendő csecsemők gyomrában lévő baktériumok?
Muze
2016-03-21 03:10:44 UTC

A csecsemőknek baktériumok vannak a gyomrában. A rádióból hallottam, hogy amikor egy gyermeknek először antibiotikumot adnak, a gyomorban lévő egyedi baktériumok elpusztulnak, és nem pótolhatók. Ez igaz, és ha igen, van-e ennek negatív hatása az újszülött egészségére?

Szorosan összefüggő, de eltérő: Milyen baktériumokat tartalmaz a születendő csecsemők? p>

Egy válasz:
Forest
2016-03-21 04:36:48 UTC

Lenyűgöző téma! Míg a babák megtelepedésére ismert baktériumok többsége a hüvelyi traktusból származik a születés során, majd később, a szoptatással, bár vannak bizonyítékok arra, hogy javasolják hogy a mikrobiális kolonizáció születés előtt megkezdődhet.

Ami ezeket a baktériumokat illeti, mikrobiómáink valószínűleg több száz baktériumfajból állnak, amelyek legalább négy fő phylából származnak: aktinobaktériumok, proteobaktériumok, firmicuták és bakteroidéták (lásd róluk az áttekintést).

Ami az antibiotikumok szedését illeti, nagyon valószínűtlennek tartom, hogy az antibiotikumok szedése bármilyen őshonos bélflóra-fajt teljesen elpusztítana. Biztosan nem találok bizonyítékot arra, hogy ez a helyzet állhatna fenn. Általában, amikor antibiotikumokat kell szednünk, a vétkes baktériumok viszonylag kicsi a populáció, az őshonos fajainkhoz képest, és kevésbé alkalmazkodnak a testünk környezetéhez. Az antibiotikumok a saját immunvédelmünkkel működnek, hogy megtisztítsák rendszerünket a patogén fajoktól. Az antibiotikumok az őshonos flóránkat is bántják, de kevésbé, mint azok, amelyek megbetegítenek minket.

Ami az egészséggel kapcsolatos utolsó kérdésedet illeti, nem mondanám pontosan, hogy a mikrobióm megléte elősegítené a jobb egészséget, olyannyira, hogy mikrobiómod kritikus fontosságú a túlélés és egészség szempontjából. Valójában vannak olyan tápanyagok, amelyekre a túléléshez szükségünk van, amelyeket mikrobiota nélkül nem tudunk megemészteni, és egy egészségtelen mikrobiómából számos betegség származhat, az immunrendellenességektől a potenciálisan depresszióig. .

Szórakoztató apróságként az elválás során töprengve testünk szám szerint 90% -ban baktériumsejtekből áll. Édes álmokat ... :-)

A 90% -os baktériumsejt nagyságrendileg valószínűleg túl magas. Lásd [ezt] (http://www.biorxiv.org/content/early/2016/01/06/036103.absztrakt) cikket.
Azt hiszem, elmulasztotta a kérdés egy fontos részét - azt az állítást, miszerint az antibiotikumok elpusztítják a baktériumokat a szervezetben. Nem - messze nem. Befolyásolhatják a baktériumok egyensúlyát (némelyiket jobban befolyásolja az adott antibiotikum, mint másokat), csökkentik populációjukat és szelektálnak, de egyszerűen nem képesek elpusztítani az összes baktériumot sem. Ha tehetnék, az antibiotikumok azonnal meggyógyítanák a bakteriális fertőzéseket, ami egyszerűen nem így van - csak az ön javára döntenek. Arról nem is beszélve, hogy a test számos része nem könnyen hozzáférhető antibiotikumokkal.
Érdekes tény: Annak tudatában, hogy a császármetszéssel született csecsemő valószínűleg nem fog összeütközni az anya hüvelyének hasznos mikrobáival, Rob Knight mikrobiológus a felesége hüvelyéből készült tamponnal alkalmazta őket csecsemőjén!
Jó pont, @Luaan! Ezt határozottan hiányoltam. Köszönjük, hogy hozzáfűzte. A jövőben megpróbálom a válaszokat a nappali órákhoz tartani, amikor leginkább éber vagyok. ;-)
Válaszában van néhány hiba (valószínűleg csak megfogalmazás). Például a csecsemők nem születnek megtelepedve mindenféle érdekes baktériummal. Születéskor szerzik be őket, ami nagyon különbözik (az Ön által idézett cikkben is világosan szerepel.) Ez egy tudományos oldal. A pontosságot értékelik.
@anongoodnurse, melyik forrásra hivatkozol? Természetesen kijavítom az esetleges hibákat, vagy csak eltávolítom a választ, ha nem áll fel, de az első hivatkozásban a szerzők kijelentik: "Korábban azt gondolták, hogy a méhen belüli környezet nagyrészt steril, és hogy a magzat a születés időpontjáig nem kolonizálták baktériumokkal. A legújabb tanulmányok szerint a placentán belül a mikrobiom, valamint a magzati meconium is jelen van, ami arra utal, hogy a kolonizációs folyamat jóval a szülés előtt megkezdődik. " Ez arra utal, hogy a gyarmatosítás már a születés előtt megkezdődik.
A * sugallja * a kulcsszó. Az előző állítást helyesnek tartják: "A nyálkahártya kolonizációja az emésztőrendszerben, a légzőszervekben, az urogenitális traktusokban, valamint a bőr a születés időpontjában kezdődik, vagy * talán még azelőtt *, amikor az újszülött az anya mikrobiotájának van kitéve. . " A * méhen belüli * bélmikrobiomákról még nem készültek nagyon jó tanulmányok, de sok minden másra utal. Ha van néhány jó tanulmányod, amely alátámasztaná állításodat (ebben a cikkben nem volt hivatkozás), nagyon érdekel azok elolvasása. Köszönöm.
@anongoodnurse - tisztességes pont. Úgy szerkesztettem a válaszomat, hogy jobban tükrözze a szülés előtti baktérium-kolonizáció folyamatban lévő kutatását. Szintén egy Luaan által korábban felvetett kérdés megvitatására.
@biogirl Négy másik anyát is meggyőzött ugyanerről [nyilván] (http://www.nature.com/nm/journal/v22/n3/full/nm.4039.html). Van egy nemrégiben megjelent [cikk] is (http://microbiomejournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40168-015-0126-1), amely szerint a VAGY por elvetheti a csecsemő mikrobiomját, de mindig aggódom a szennyeződés miatt alacsony biomassza-vizsgálatok.