A hangyák fájdalmat éreznek?
Matas Vaitkevicius
2014-11-10 21:38:17 UTC

Megnéztem videót a youtube-on, ahol a srác olvadt alumíniumot önt be a tűz hangya telepébe, hogy burkolatot készítsen. Az alábbi megjegyzésekben hatalmas vita folyik arról, hogy ez helyes dolog. Abban az állásponton vagyok, hogy nem szabad kiirtani az élőlények kolóniáját, hogy megkérdőjelezhető művészi értékű alumínium alakot kapjunk.

A fő érv az ellentétes oldalon az, hogy a hangyák nem éreznek fájdalmat - ezért rendben van. olvastam néhányat, és a vélemények nagyon eltérnek.
Éreznek-e fájdalmak a hangyák?

** Nem végeztek olyan tanulmányokat **, amelyekkel foglalkoznék ezzel a kérdéssel.
Azt hiszem, fájdalmat éreznek. Afaik. [tűzhangyákról] (http://en.wikipedia.org/wiki/Tűz_ant) beszélünk, amelyek invazív fajok, ezért jobb megölni őket.
* Nem közvetlenül kapcsolódik a kérdéshez: * Láttam a NatGeo epizódot azon a srácon. Nem hiszem, hogy művészi értelemben csinálja. A hangyafészek felépítésének tanulmányozása érdekében teszi. Az etika a hangyafajoktól és a környezetre gyakorolt ​​hatásuktól függ.
Lehetséges másolat: http://biology.stackexchange.com/questions/19446/can-insects-feel-pain
Akár fájdalmat érez, akár nem, a művész még mindig élő szervezeteket ölt meg művészet céljából és szándékosan. Ez kissé etikai kérdésnek tűnik. Rendben van a dolgok megölése élvezetért?
-1
Kettő válaszokat:
inf3rno
2014-11-11 05:57:52 UTC

Úgy gondolom, hogy minden élő szervezet (még az egysejtű is) valamilyen módon fájdalmat tapasztal, mert fontos életben maradnia. A tudományos válasz attól függ, hogyan definiálja a fájdalmat ...

Kapcsolódó cikkek:

A bizonyítékok arra utalnak, hogy egyes gerinctelenek, ha nem is az összes, képesek szenvedni a jelenlegi gyakorlatok révén amelyek nem veszik figyelembe, hogy a gerinctelenek fájdalmat és stresszt tapasztalhatnak, és képesek előrehaladott és váratlan kognitív képességekre.

A nociceptív viselkedés genetikai elemzése a Caenorhabditis elegans fonálféregben és a Drosophila melanogaster gyümölcslégyben konzervált szenzoros transzdukciós csatornák és jelátviteli molekulák felfedezéséhez vezetett. Ezek neuronokba és áramkörökbe vannak ágyazva, amelyek reakciókat generálnak a káros jelekre. Ez a cikk a gerinctelen nocicepció alapját képező neuronokat és molekuláris mechanizmusokat tekinti át. A gerinctelen nocicepció neurobiológiájával kezdjük, majd a gerinces nocicepcióban és az érzékszervi biológiaban konzervált funkciójú molekulákra összpontosítunk.

Csak hogy megemlítsem azokat a tűzhangyákat, amelyekkel esetleg találkozik, invazív fajok, ezért nem szabad megvédeni őket.

fire ants worldwide

A vörös behozott tűzhangya, a Solenopsis invicta Buren, egy invazív kártevő, amely az 1930-as évek Dél-Amerikából való véletlen behurcolása után az Egyesült Államok déli részén és a Karib-térségben széles körben elterjedt. Ezt a fajot, amelynek különféle káros hatása van a befogadó közösségekre, nemrégiben Ausztráliában és Új-Zélandon fedezték fel, és számos más régió gyarmatosítására képes.

• 1. ábra - tűzhangyák világszerte - forrás
Szia pokol, minden faj valamikor invazív volt ... lol
@MatasVaitkevicius Érdekes gondolatok. :-)
@MatasVaitkevicius Azt hiszem, ez némileg eltér manapság, mivel e fajok többsége egy régióra lokalizálódna, vagy sokkal lassabban terjedne el anélkül, hogy (nem) szándékos segítségünkre lenne.
Nakx
2019-12-09 12:28:58 UTC

Röviden, a tudósok általában arra a következtetésre jutnak, hogy a fájdalom valószínűleg nem található meg a rovarokban az emberekben meghatározott módon, de ezt nehéz vagy lehetetlen közvetlenül tesztelni.

Az embereknél a fájdalom gyakran "szubjektív tapasztalatként egy olyan érzékszervi tapasztalatként jellemzik, amelyhez jellemző" negatív hatás és averzív hajtás társul ". Tehát leegyszerűsítve: a fájdalmat olyan érzésként definiáljuk, amely negatív érzelmeket okoz és csökkenti azokat a viselkedéseket, amelyeket az egyén az inger előtt vagy közben végzett. Ne feledje, hogy ezzel a definícióval nehéz megkülönböztetni a fájdalmat a félelemtől vagy a kellemetlen, de nem fájdalmas ingerre adott reakciótól.

Eisemann, CH, Jorgensen, WK, Merritt, DJ, Rice, MJ , Cribb, BW, Webb, PD, & Zalucki, MP (1984). A rovarok fájdalmat éreznek? - Biológiai nézet. Experientia, 40 (2), 164-167.

Ennek világosabb megfogalmazása érdekében az emberekben a fájdalmat úgy definiálják, hogy "védő ingerkerülési választ" eredményez.

Fiorito, G. (1986). Van-e „fájdalom” a gerincteleneknél ?. Viselkedési folyamatok, 12 (4), 383-388.

Fiorito (1986) megjegyzi: "A zsákmányképtelenséghez használt méreg valószínűleg nem okoz fájdalmat, mivel hátrányos lehet, mert a fájdalom fokozhatja a küzdelmet a zsákmány részéről: valóban, ha a mérgek fájdalmasak, akkor működhetnek védekezésben. " Valószínűleg ez az az érv, amelyet általában a gerinctelenek nem éreznek fájdalom alátámasztására: a rovarok nem sokat tehetnek sérülések vagy mérgezések ellen, így a fájdalom érzése valószínűleg nem lesz alkalmazkodó, mert nem világos, hogyan válthatna ki olyan választ, amely növeljék túlélésüket. Sok gerinctelenek autotomikusak, ami azt jelenti, hogy önként leválaszthatják a lábakat vagy az antennákat (mint a gyík farka), hogy elkerüljék a ragadozó elfogását. Ebben az esetben nehéz elképzelni, hogy egy rovar olyan fájdalmat érez, amely összehasonlítható lenne a az ember elveszíti a lábát, mert az alkalmatlanná tenné a rovart és csökkentené a túlélési esélyeit. A rovarok ehelyett tudatos érzelmek és érzések nélkül közvetlen ösztönzést adhatnak a viselkedési reakcióra, összehasonlítva egy nagyon egyszerű számítógépes programmal: "ha nyomás nehezedik erre a lábra, ejtsd le a lábát".

Azonban van legalább egy a sebkezelés hangyáiban ismert egyik eset, amely azt sugallja, hogy ez az érvelés legalább a hangyafajra nem érvényes:

Frank, ET, Wehrhahn, M., & Linsenmair, KE (2018) . Sebkezelés és szelektív segítség termeszvadász hangyában. A Royal Society B közleménye: Biológiai Tudományok, 285 (1872), 20172457.